Forum Forum o systemie bitewnym Operation Overlord
Forum systemu bitewnego OO oraz modeli i figurek wszelakich w skali 1:72 oraz 1:76
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Potyczka dla wiecej niz 2 graczy (z alzozero.it)

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o systemie bitewnym Operation Overlord Strona Główna -> Scenariusze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemos19
Obertsleutnant



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zawiercie (lub UŚ WPiA)

PostWysłany: Śro 18:35, 10 Maj 2006    Temat postu: Potyczka dla wiecej niz 2 graczy (z alzozero.it)

Jest to tlumaczenie zalozen do takiej rozgrywki:

"Wielu pytało nas o szczegółowe zasady do gier z więcej niż dwoma graczami i ogromną ilością punktów.
Poniższe rady pozwolą wam zasmakować potyczek do 15.000 punktów bez problemów. Oczywiście pole bitwy i czas potrzebny na zakończenie takiej rozgrywki będzie o wiele większy niż zwykle

ILOŚĆ GRACZY
Nie radzimy ilości większej niż 3 na stronę. Jeden gracz musi pełnić rolę Głowny Dowódcy [Commander in Chief]. On działa w czasie Fazy Inicjatywy [Initiative phase] i wydaje karty swoim oficerom.

ILOŚĆ JEDNOSTEK NA POLU BITWY
Żaden gracz nie może mieć więcej niż 10 jednostek [units]. Z 3 graczami na stronę może to być więc maksimum 30 jednostek [units] na stronę. Dowódca [Commander] przygotowuje armię dla siebie i każdego z oficerów respektując maksymalną ilość jednostek jaką każdy z nich może posiadać.
Możecie kupować baterie moździerzy i artylerii (liczą się jako jednostka [unit]). Zanim gra się rozpocznie, każdy gracz wybiera z modeli o najwyższej randze [with the highest rank] którego żołnierza reprezentuje Very Happy. To jest jedyny model za pomocą którego możecie rozmawiać w czasie rozgrywki z Głównym Dowódcą [Commander in Chief].

ILOŚĆ PUNKTÓW
Normalnie doradzamy 9.000 punktów na stronę (3 graczy) ale niektórzy preferuja 15.000. Nie jest obowiązkowym aby gracze mieli tą samą liczbę punktów, ale uczciwy podział zapewni że każdy będzie zadowolony z rozgrywki Wink

WIELKOŚĆ STOŁU (PLANSZY)
Tak duże gry powinny być rozgrywane na stołach mierzących conajmniej 2m x 3m.

DECK [ciekawe jak przetłumaczyćVery Happy]
Dla każdej strony będziecie potrzebowali 2 paczki kart, które będą przetasowane (zmieszane) razem aby osiągnąć deck w wielkości 76 kart.
(pamiętajcie aby usunąc dwie karty "Fire 6" z kazdej paczki).
Inaczej niż w normalnych grach będziecie mieli jedną karte na każdą aktywną jednostkę [unit] plus 10 kart; nie ma różnicy czy to Alianci [Allies] czy Oś [Axis]. Faza inicjatywy [Initiative phase] może być powtarzana do 10 razy nim zacznie się brać karty z decka. Kiedy inicjatywa została zdecydowana [once initative has been decided] Ogólny Dowódca [Commander in chief] daje karty, [at his discretion = nie wiem], do swoich dwóch młodszych oficerów [junior officers], minimum po jednej na jednostkę [unit]. Raz dane karty nie mogą zostac zamienione [swapped] i oficerowie [officers] i Główny Dowódca [Commander in chief] muszą używać jedynie kart w ich "ręku" [in hand]. W fazie uzupełniania kart [card-replenishing phase], każda pozostawiona karta jest zwracana z powrotem do Głownego Dowódcy [Commander in chief]. Młodsi oficerowie [junior officers] mogą rozmawiać z Głównym Dowódcą [Commander in chief], (i prosić o określone karty) tylko jeśli uda im się skomunikować z nim z sukcesem. Jeśli modele które ich reprezentują znajdują się obok Głównego Dowódcy [Commander in chief] to mogą nawet zaglądać do dostępnych kart w jego "ręce" [hand].

WYKONYWANIE ROZKAZÓW
Po zdecydowaniu inicjatywy [after having decided initiative], strony




CDN.
Prosze o komentarze jezykowe, tlumaczenie Commander in Chief itp Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomas
SS-Sturmbannführer



Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 15:31, 17 Maj 2006    Temat postu:

Elo.

Unit przetłumaczył bym jako Oddział.

Commander in Chief może być tak jak przetłumaczyłeś, albo Szef Sztabu, skoro po jednej stronie jest kilku graczy.

Deck to po prostu Talia (kart)

once initative has been decided, tu racze chodzi o "kiedy inicjatywa zostanie ustalona" - tak bardziej pasuje, bo w tym wypadku rozchodzi się o ustalenie inicjatywy wykorzystując karty rozkazów.

at his discretion = według własnego uznania swoim dowódcom, ew. młodszym dowódcom

junior officers = młodszy dowódca pasuje, chociaż młodszy oficer też nie jest zły

Raz dane karty nie mogą zostac zamienione [swapped] i oficerowie [officers] i Główny Dowódca [Commander in chief] muszą używać jedynie kart w ich "ręku" [in hand]. = Raz rozdane karty nie mogą zostać zamienione i dowódcy oraz Szef Sztabu muszą uzywać jedynie kart która mają w ręku (na ręku) (chodzi o to, że nie mogą wymieniać się kartami, dobierać, zamieniać itd, i muszą użyć tych które mają w ręce.

każda pozostawiona karta - tu chodzi raczej o nieużytą kartę (any left over card)

Młodsi oficerowie [junior officers] mogą rozmawiać z Głównym Dowódcą [Commander in chief], (i prosić o określone karty) tylko jeśli uda im się skomunikować z nim z sukcesem. The junior officers can only talk to the commander in chief (and ask for specific cards) if they manage a successful communication. - w tym wypadku, jeśli się nie mylę, chodzi o udaną komunikację na poziomie figurek, tzn komunikacja radiowa, poprzez kurierów (runners) czy poprzez wykrzyczenie rozkazów.

Jeśli modele które ich reprezentują znajdują się obok Głównego Dowódcy [Commander in chief] to mogą nawet zaglądać do dostępnych kart w jego "ręce" [hand]. If the models that represent them are next to the commander in chief they can even look at the available cards in the commanders hand. - wg mnie chodzi tutaj o modele dowódców ( HQ ) w grze, oraz głównodowodzącego czyli właśnie Szefa Sztabu. W tym wypadku trzeba rozgraniczyc kwestię nazewnictwa na Szef Sztabu jako GRACZ i Szef Sztabu jako MODEL/FIGURKA. Dokładniej mówiąc tym razem chodzi o to, że jeśli Młodsi Dowódcy Figurki znajdują się blisko Szefa Sztabu Figurki, to GRACZE którzy kierują Młodszymi Dowódcami mogą zobaczyć jakie karty ma na ręku GRACZ prowadzący Szefa Sztabu.
Mam nadzieję, że nie napisałem zbytnio skomplikowanie Very Happy

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o systemie bitewnym Operation Overlord Strona Główna -> Scenariusze Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin