Forum Forum o systemie bitewnym Operation Overlord
Forum systemu bitewnego OO oraz modeli i figurek wszelakich w skali 1:72 oraz 1:76
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OO2 ver 1.2 Eng do sciagniecia!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o systemie bitewnym Operation Overlord Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemos19
Obertsleutnant



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zawiercie (lub UŚ WPiA)

PostWysłany: Nie 15:45, 27 Sie 2006    Temat postu: OO2 ver 1.2 Eng do sciagniecia!

[link widoczny dla zalogowanych] - nowy wyglad strony Smile

W dziale download - podrecznik Smile

Zapraszam do komentowania w tym topicu co wam sie nasunie zwiazane z podrecnzikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adamdo
sierzant sztabowy



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy, Śląskie

PostWysłany: Wto 9:40, 29 Sie 2006    Temat postu:

pierwsza uwaga: 211 stron Surprised - musiałem drukować cztery strony na arkusz
druga uwaga: nie mam modeli żeby zrobić rozpe choćby na 1000pts bez proksów Smile
a pozatym to dobrze że podręcznik jest "czysty" (tj bez żadnych obrazków dopisków itp)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemos19
Obertsleutnant



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zawiercie (lub UŚ WPiA)

PostWysłany: Wto 10:13, 29 Sie 2006    Temat postu:

Czytam wlasnie sekcje poswiecona pojazdom, i jest dosc realistycznie Smile

A ogolnie - ciekawie ujeto friendly fire oraz przeszkodzenie w wykonaniu rozkazu przeciwnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adamdo
sierzant sztabowy



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy, Śląskie

PostWysłany: Wto 13:52, 29 Sie 2006    Temat postu:

mi się za to podoba rozwiązanie problemu obrywiania przez cięzkie czołgi z małego moździerza przy niecelnym sztrale (zasada przebijania pancerza), nie wiem czy to było w poprzedniej edycji, ale teraz jest i jest ciekawe (i także realistyczne). Tylko nie rozumiem jednej rzeczy: kiedy zdaje się "Steady Nerve test"? przy każdym rozkazie dla pojazdu, czy przy otrzymywaniu obrażeń i pokonywaniu przeszkód ( lub przy obu tych sytuacjach)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemos19
Obertsleutnant



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zawiercie (lub UŚ WPiA)

PostWysłany: Wto 16:00, 29 Sie 2006    Temat postu:

Wlasnie przy pokonywniau przezzkod odpowiedniego typu lub gdy dostaje obrazenia i to w tabeli jest. I jeszcze w jednym wypadku - gdy dowodca zginie (tak zrozumialem na pierwsze czytanie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomaszWojny
st. szeregowy



Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:40, 23 Paź 2006    Temat postu:

Czy to co znajduje sie w podreczniku jest wszystkim czego potrzeba mi do gry? Czy można łączyc plutony? Np wezme sobie PzV, PzIV, SdKfz 251 + 2 ekipy grenadierów? Albo 2 oddziały amerykanskich spadochroniarzy + shermana + dwa działka 57mm??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemos19
Obertsleutnant



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zawiercie (lub UŚ WPiA)

PostWysłany: Pon 23:20, 23 Paź 2006    Temat postu:

Jesli mowisz o zasadach - to tak, porecznik jest wszytskim czego potrzeba.
jesli mowisz w ogolnosci - to musisz jeszcze wydrukowac karty rozkazow.
(i tabele - przydatny bajer, mimo ze zawarte sa i tak w podrezniku oraz markery/znaczniki jesli masz taka chec Smile )

Co do laczenia oddzialow.
Otoz budowe armii zaczyna sie od podstawowego plutonu. Albo bedzie to pluton czolgow albo piechoty. (wg list armii buduje sie je). Co do czolgow = caly pluton musi miec ten sam typ czolgu (jesli nie zaznaczono inaczej).
Do tego plutonu mozesz dokupic "opcje" - pelny pluton piechoty ma ich 4 (2 gdy jest HQ + 2 druzyny).
Za opcje moze robic wszytsko, co w liscie armii jest opisane ze moze byc - np pluton dzial szturmowych, pluton AA itp.
Wszytsko co pancerne liczone jest nie jako jedna opcja, lecz jako 2 (zazwyczaj).
Wiec jak podales wyzej do tak niepelnego plutonu moglbys dodac 1 czolg (niemcy, alianci) albo w przypadku aliantow te wlasnie 2 dzialka. Przy pelnym plutonie aliantow - spokojnie moglbys miec shermana i te 2 dziala.

Ps - Sdkfz 251 - to w zasadzie dla Grenadierów Pancernych sprzecik (wbudowany w ich liste armii) -> a wiec oprocz tej piechotki i sdka moglby miec jednego tanka.

A i jeszcze jedna wazna informacja - patrz w liscie armii na liczbe przy kazdym squadzie itp - bo czasem w danym plutonie niektore squady musza byc, niektore moga.

mam nadzieje ze rozwialem watpliwosci Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o systemie bitewnym Operation Overlord Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin